Aktualnie wykorzystanie Internetu do promowania młodych wykonawców muzyki jest czymś całkowicie naturalnym i właściwie przy skutecznym przekonaniu Internautów do swojego debiutanta nie trzeba wydawać pieniędzy na kampanie radiowe czy dotarcie do recenzentów muzycznych. Gdy dzieło muzyczne zaczyna krążyć w sieci i nie brakuje pozytywnych komentarzy, nawet demo bardzo dziwnej muzyki będzie w stanie przykuć uwagę tysięcy a może setek tysięcy słuchaczy. W dobie Internetu odniesienie sukcesu przez młode gwiazdy jak Katie Melua jest bardzo proste – trzeba łączyć w sobie urok osobisty z odpowiednim głosem i nietuzinkową historią. Bo bardzo szybko czy cały zespół czy to wokalista staje się celem dziennikarzy i mediów brukowych, które dokładnie udostępnią fanom absolutnie każdy szczegół z życia gwiazdy. Dlatego korzystanie z promocji w sieci to broń obosieczna i często początkujący muzycy jak Katie Melua zapominają o tym, że raz zaproszeni dziennikarze nie dają się wyprosić. A czasami w zdobywaniu materiału bywają bezwzględni.